Geoblog.pl    blondynka    Podróże    Bolonia, Parma, Verona - włoski weekend    Bolonia - wieczorny spacer

Bolonia - wieczorny spacer

Włochy
Włochy, Bologna

Docieramy już po zmroku. Tutaj kilka praktycznych rad dla osób przylatujących do Bolonii. Miasto obsługują dwa lotniska – oddalone o ponad 70 km Forli i położne 2 km od centrum Aeroporto G. Marconi di Bologna. My lądujemy właśnie na tym drugim i tym samym bliższym lotnisku. Do centrum Bolonii z lotniska kursuje Aerobus firmy ATC (przewoźnik zapewniający transport miejski w Bolonii). Przystanek znajduje się po prawej stronie od wyjścia z hali przylotów, sam autobus kursuje co 15-30 minut w zależności od godziny i częstotliwości lotów, jedzie ok. 20-25 minut. Bilet można kupić u kierowcy albo w automacie na przystanku (kosztuje 6 euro). Rozkład jazdy Aerobusa znajduje się na stronie internetowej lotniska, na stronie ATC oraz na przystankach w centrum miasta. Przystanek końcowy Aerobusa znajduje się przy głównym dworcu kolejowym w centrum miasta.

Po przyjeździe na dworzec przesiadamy się w autobus, który zawozi nas do hotelu (jak okazuje się po drodze, centrum Bolonii wcale nie jest tak duże jak mi się wydawało i mogliśmy iść do hotelu na piechotę). I wyruszamy na wieczorny spacer po mieście.

Pierwsze wrażenia? Miasto słusznie nazywane jest czerwonym ze względu na dachówki w tym kolorze i bardzo wiele zbudowanych z cegły kamienic. Przypomina przez to momentami średniowieczną Sienę. Niesamowicie długimi portykami (w sumie 3,5 km) docieramy pod Due Torri – dwóch krzywych wież, które wyrastają niemal jak spod ziemi, bo położone są na maleńkim placyku między ciasnymi uliczkami Bolonii. Naprawdę są krzywe, i to widocznie krzywe. Na zdjęciach trudno to uchwycić, bo niewiele jest miejsc, z których wieże widać z daleka – z reguły zasłaniają je kamienice i inne budynki.
Od Due Torri na główny plac miasta Piazza Maggiore jest kilka minut spacerkiem. Piazza Magiorre nawet późnym wieczorem wypełniony jest ludźmi. To tutaj zaczyna się główna ulica miasta via Indipendenza, a wokół placu znajduje się wiele ważnych zabytków Bolonii - kościół San Petronio, Palazzo Re Enzo i Palazzo Comunale. Do Piazza Maggiore przylega też Piazza del Nettuno z fontanną władcy mórz i oceanów.