Geoblog.pl    blondynka    Podróże    Praga & Budapeszt    Praga - Stare Miasto

Praga - Stare Miasto

Czechy
Czechy, Praga

Przyjeżdżamy do Pragi i meldujemy się w hotelu. Do centrum podjeżdżamy tramwajem i zaczynamy zwiedzanie. Startujemy na Rynku, który dosłownie pęka w szwach - tłumy ludzi ściągnęły tutaj nie tylko zabytki, ale też ogromna choinka i kiermasz świąteczny z bożonarodzeniowymi dekoracjami, wyrobami lokalnego rzemiosła i czeskimi smakołykami.
Na Rynku szczególnym miejscem jest ratusz z zegarem astronomicznym (orloj). Co godzinę można tu obejrzeć paradę figur 12 apostołów.

Spacerując po Starym Mieście mijamy Bramę Prochową, zwiedzamy przy okazji tutejsze knajpki, delektując się wybornym czeskim winem i zajadając się tutejszym jedzeniem. Trafiamy też do muzeum seksu - jest niewielkie, ale warto tu zajrzeć dla zaskakujacych czasem eksponatów :-)

Kierujemy się następnie nad Wełtawę, na Most Karola. To najsłynniejszy most Pragi, który łączy Stare Miasto z Malą Straną, gdzie znajdują się Hradczany. Most jest częściowo w remoncie, co dość utrudniania przeciśnięcie się przez niego (przechodzimy wśród rusztowań, straganów, malarzy, grajków i oczywiście mnóstwa, mnóstwa ludzi). Wrócimy tu jeszcze jutro, poświęcając cały następny dzień właśnie na drugą stronę miasta.